Kursushold

Kursushold er for dig som gerne vil starte på vores et af vores faste hold men som ikke allerede træner i DCH regi eller dig som har en (ung)hund som endnu ikke er klar til vores faste hold.

For at kunne komme på vores faste hold som DCH programmet (lydighed), Rally, agility eller familiehundehold skal man deltage på vores kursushold og bestå en basic lydighedsprøve som kursuset afsluttes med. Vi har I DCH Frederikssund besluttet dette da både hundefører og indstruktører oplevede for meget uro ved at lade hundefører komme direkte ind på vores faste hold. Hvis man allerede er medlem af DCH kan man dog overflyttes til Frederiksund uden at skulle tage kursushold først.

Kursushold tager udgangspunktet i kontakt øvelser, almindelig lydighed og leg. Træningen foregår med forstyrrelser/samarbejde fra de øvrige deltagere og fordrer at I som hundeførere fokuserer på kontakten med egen hund og går til opgaven, som et lille team (dig og hund) på holdet. Undervejs vil I blive introduceret for DCH Frederikssunds muligheder for holdtræning efter bestået kursusprøve.

Træningen forestår ligesom alle vores andre hold af frivillige trænere, som er uddannet af DCH Kreds 6 på Sjælland. Trænerne har som udgangspunkt praksiserfaring fra egne hunde og har været aspiranter hos vores erfarne trænere i minimum 1 år. Vi vil gerne se et bevis på at din hund har almindelig forsikring og sundhedsbog inden træningen starter.

Vores kursushold varer 12 gange á 1 time og koster 250 kr. + adm. gebyr.
For at deltage på kursushold skal man betale årskontingent i DCH Frederikssund. Årskontingent koster 750 kr. + adm. gebyr.

Vi starter nyt kursushold i 2024, se under tilmelding

Kontakt: Tilmeld.dchfrederikssund@gmail.com hvis du ønsker plads på et hold eller ønsket at vide mere om DCH Frederikssund. Betaling og endelig tilmelding skal ske via Klub-Modul.